Wie ik herdenk op 4 mei!

Geplaatst door:
E.J. Bron (via X/Twitter; Edwin Wagensveld)
(www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

7 reacties op Wie ik herdenk op 4 mei!

  1. delamontagne zegt:

    Volgens Timmerghans enkele dagen geleden, is een ieder die zich in NL bevindt een nEDERLANDER !
    Doorredenerende ben ik dan [ met NL-paspoort ] al meer dan 20 jaren in Fr. woonachtig, een Fransman ( ik ga ’t ze hier niet vertellen……… ! )

    Geliked door 1 persoon

  2. Olie bol zegt:

    volgens de foute krant uit adam zal 4 mei niet rustig gedenken of we moeten dit maar afschaffen?????

    Like

  3. Alice zegt:

    Ik laat 4 en 5 mei geheel aan mij voorbij gaan. Het is, met het oog op de situatie waarin wij ons al ruim vier jaar bevinden, een misselijkmakend 🤮 toneelstuk.
    Als ik voor mezelf spreek is het herdenken voor mij dagelijkse kost. De verhalen van mijn vader over de oorlog. Zijn waarschuwingen, dat er een tijd zou gaan komen waarbij de Tweede Wereldoorlog zou verbleken. Ze zijn dagelijks in mijn hoofd aanwezig. Dan bedenk ik vaak hoe veel respect ik voor mensen heb die toen in het verzet zaten. Hoeveel verdriet en lijden er is geweest.
    Dat is mijn herdenking.

    Ik kan niet naar die huichelarij op de Dam kijken. Wetend dat onze oorlogshitsers een oorlog in stand houden. Koste wat het kost. En weer sterven ontelbaar veel mensen in die vervloekte proxy oorlog.
    Raken veel soldaten gewond die gedwongen naar het front zijn gestuurd. Vaak niet militair getraind.

    Voor mij geen vlag meer half stok. Dat geeft op 4 mei teveel associatie met die huichelaars op de Dam. Daar neem ik heel veel afstand van.
    Hopelijk komt er ooit een ECHTE Bevrijdingsdag. Als al het scum berecht en voorgoed van het toneel verdwenen is…….

    Geliked door 1 persoon

  4. Julia zegt:

    Hoe diep is dit land gezonken diep en diep treurig dat zelfs tijdens de herdenking op 4 mei zware beveiligingsmaatregelen moeten worden getroffen. Dit is het resultaat van de zogenoemde toegevoegde waarde van de multi culti vergaarbak. Dat hiervoor onze mensen tijdens WOII zijn omgekomen blijkt onnodig te zijn geweest ook Rutte dient achterwege te blijven de landverrader Rutte heeft inmiddels zoveel bloed aan zijn handen door een oorlog de Oekraïne te blijven steunen wat meer en meer bloed kost en onze nationale vrijheid in gevaar brengt. Daarbij heeft hij er voor gezorgd dat ons land is overspoeld door de Islam waar veel haatbaarden vrij recht van spreken hebben om openlijk haat uit te spreken en nimmer worden vervolgd. Kortom ik herdenk op mijn manier en wil mij zeer zeker niet ergeren aan de meute op De Dam en kijk wel naar de herdenking op de Waalsdorpervlakte tevens herdenk ik niet alleen 4 mei vandaag de dag kunnen we wel terdege dagelijks herdenken hoeveel mensen slachtoffer worden of inmiddels al zijn door oorlogen die worden gevoerd uit pure machtswellust met dank aan de Westerse oorlogsvoerders die er niet aan denken om tot vredesonderhandelingen over te gaan.

    Geliked door 1 persoon

  5. flo zegt:

    PRECIES!! en geen toen, met onze vijand mee moordend moslim vuil, want dat waren en zijn het nog steeds.

    Geliked door 1 persoon

  6. Hans zegt:

    Zo is dat. Houdt er in heel Nederland wel rekening mee dat herdenkingen in andere plaatsen dan Amsterdamned ook verstoord kunnen worden. Het beste: niet de herdenking op de Dam nationaal uitzenden, maar de herdenking op de Waalsdorpervlakte bij Scheveningen promoveren tot landelijke herdenking.

    Like

  7. johannes zegt:

    Ik herdenk altijd hoe het destijds zover heeft kunnen komen en vooral de redeneringen, dat men de oorlog begon, voor mij heeft dat meer nut dan stille tochten en doden herdenken, met alle respect voor de gevallenen uiteraard.

    Kortom hoe griezelig overeenkomstig het denkpatroon van toen en nu weer is, voorkomen is beter dan “genezen”

    Like

Plaats een reactie