Nieuwe twijfels aan het dictaat van von der Leyen betreffende elektrische auto´s

(Vertaling: E.J. Bron)

De Europese Rekenkamer bekritiseert het door de voorzitster van de Europese Commissie, Ursula von der Leyen (CDU, foto), doorgedrukte verbod op auto´s met verbrandingsmotoren vanaf 2025. Om vanaf dan alleen nog maar elektrische auto´s toe te laten, zou niet haalbaar zijn.

De Europese Rekenkamer heeft twijfels aan de automobielstrategie van de Europese Commissie geuit. Weliswaar zou het een “lovenswaardig doel” zijn om het voertuigbestand uitstoot vrij te maken, maar daarvoor zou het aan infrastructuur ontbreken en ook aan de desbetreffende auto´s. De weg daar naartoe zou “met gaten in het wegdek geplaveid zijn”.

De Europese Rekenkamer bekritiseerde ook de ontbrekende politieke ondersteuning. Om alleen de klimaatwetten aan te scherpen, zoals de voorzitster van de Europese Commissie Ursula von der Leyen doet, zou niet voldoende zijn: “Er moeten dringend maatregelen genomen worden om te garanderen dat de Europese industrie in grote omvang elektrische auto´s tegen concurrerende prijzen kan produceren, terwijl tegelijkertijd de voorziening met grondstoffen gegarandeerd is en de infrastructuur van laadpalen op het hele continent verbeterd wordt”, eisen de controleurs.

Alleen mogelijk met Chinese elektrische auto´s”

Volgens de huidige stand zou het doel om in 2035 geen auto´s met verbrandingsmotoren meer toe te laten alleen met geïmporteerde Chinese elektrische auto´s behaald kunnen worden, zei Annemie Turtelboom, lid van de Europese Rekenkamer en voormalig Belgisch minister van Justitie. “De EU moet haar Green Deal met haar industriepolitiek en het doel van economische onafhankelijkheid in overeenstemming brengen.”

Het zou nodig zijn om opnieuw na te denken over de batterijstrategie en meer inspanningen te ondernemen om de toegang tot de daarvoor benodigde grondstoffen door handelsakkoorden te garanderen.

Vorig jaar waren het Europees Parlement en de lidstaten akkoord gegaan met het programma van von der Leyen om de CO2-uitstoot van nieuwe auto´s tot 2035 tot nul te verlagen. Omdat daarbij alleen de uitstoot van de auto´s zelf en niet de soort benodigde stroom beslissend is, kunnen voertuigen met verbrandingsmotoren dan niet meer toegelaten worden. In 2026 dient daar echter nogmaals over nagedacht te worden.

Bron:
jungefreiheit.de

Vertaald uit het Duits door:
E.J. Bron
(www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

8 reacties op Nieuwe twijfels aan het dictaat van von der Leyen betreffende elektrische auto´s

  1. karton zegt:

    Onbegrijpelijk dat er pas getwijfeld gaat worden a.h. dictaat van Urseltje v.d.Leyen betr. elektrische auto’s , nádat de Europese Rekenkamer haar twijfels heeft geuit.

    Ieder normaal denkend mens wist dat reeds vóórdat de zg. EUSSR-rekenkamer op dat idee kwam !

    Opzouten met die gehele EUSSR, kost ons alleen maar handenvol geld !!! ’t Is toch niet te bevatten als je soms zo’n “geachte afgevaardigde” uit het z.g. EU-parlement hoort zeveren over “democratie, transparantie” en meer van die onwaarheden ? Ze besodemieteren ons met droge ogen, dat EU-schorem.

    Geliked door 3 people

  2. koddebeier zegt:

    Dictaat ?????

    Ook dit lijkt op fascisme !!

    Like

  3. bobzelf zegt:

    WHAHAHAHAHAHAHA . 

    DE TOTALE VERKOOP VAN DIE ” EIGEN CREMATIE AUTO’S ”” EV

    IS WERELDWIJD GEHEEL STILGEVALLEN 

    ZELFS DE CHINEZEN KOMEN ER NIET VAN AF. 

    LEUK HE. 

    NOU WAREN ER NU AL GEEN LAADPALEN GENOEG

    DE SCHITTERENDE BRANDEN VAN DIT KUT SPUL WAS GEWELDIG 

    EN DE ELECTRICITEITS NETTEN KUNNEN HET NU AL NIET BOLWERKEN 

    IK DENK DE MISKLEUN VAN DE EEUW 

    IK HEB MAAR EEN MOOIE AUDI A3 AANGESCHAFT 

    U ZOEKT HET WEL UIT DENK IK ?? 

    OOM DE GRIEKSE LAADPAAL

    Geliked door 2 people

  4. Peter . zegt:

    Die domme koe moet snel weg ,ze heeft onherstelbare schade aangericht in Brussel en zichzelf schatrijk gestolen ,alle niet aantonbare eerlijke verdiensten buiten haar salaris moeten worden afgenomen en terug naar de belastingbetaler ,bij bewezen diefstal veroordelen en opsluiten .

    Geliked door 1 persoon

  5. koosv8 zegt:

    Het zou nodig zijn om na te denken over de batterij strategie? 😵‍💫😵‍💫😵‍💫😵‍💫🙈🙈 Waar hebben we al die veel te dik betaalde klootzakken voor???

    Er komt echt helemaal niets zinnigs meer uit, wat een van de samenleving losgezongen zooitje! NEXIT, GEEN IMMIGRANTEN, en velen terrug!! VREDE, en SAMENWERKEN, OOK MET RUSLAND., EN HET RAMBAM VOOR NAVO & VS, WHO, WEF, en VN.

    Geliked door 1 persoon

  6. Svalbard zegt:

    Elektrisch rijden voelt wel heel relaxed, en ik kan daar uit ervaring over meepraten. Mijn Toyota Yaris hybride rijdt regelmatig stukken van enkele kilometers puur elektrisch, ook op de snelweg. Het accupakket is vrij klein, dus als de lading terugloopt, schakelt de benzinemotor in en die hoor je dan ook wel. Het samenspel van benzinemotor en elektromotor gaat geheel automatisch en wordt door de boordcomputer bepaald. Het verbruik is zeer laag, gemiddeld meer dan 26 kilometer op een liter, gerekend over alle jaargetijden. In de winter is dat doorgaans 1:24 maar in de zomer kan dat oplopen tot 1:31!

    Dus ik hoef niet zo vaak te tanken, en de hybride is het beste van 2 werelden. Ik hoef nooit bang te zijn om een laadpaal niet te halen, want de accu laadt vanzelf op tijdens het rijden. Omdat de accu niet zo groot is, zijn daarvoor veel minder grondstoffen nodig dan voor een 100% elektrisch voertuig. Als we een elektrische auto nemen, dan zit daar soms een erg grote accu in. Maar van de daarvoor benodigde grondstoffen zou je misschien wel voor 15 tot 20 hybrides de accu kunnen maken. Zero emission is ook onzin voor een elektrisch voertuig, die elektriciteit moet wel eerst opgewekt worden. Dan komt de rook niet uit je uitlaat maar uit de schoorsteen van de elektriciteitscentrale.

    Tanken duurt 5 minuten, laden kost veel meer tijd, en dan mag je hopen dat niet alle laadpalen bezet zijn. Wie toch 100% elektrisch wil rijden, die moet dat vooral blijven doen, maar de plannen van de EU zijn radicaal verkeerd. Men moet iets niet dwingend opleggen, maar het aan de markt overlaten. Als elektrisch rijden echt zo goed is, dan gaan de consumenten die vanzelf wel kopen. Misschien wordt het ooi nog wat, als er betere batterijen komen met grotere energiedichtheid en een langere levensduur, terwijl ze minder problematische grondstoffen nodig hebben. Maar zolang dat niet het geval is, zal de consument de elektrische auto niet willen kopen.

    De markt heeft altijd gelijk. Vroeger had je de paardentram, maar die is van het toneel verdwenen toen daar de elektrische tram voor in de plaats kwam. Die was beter en sneller en had een grotere capaciteit.

    Like

  7. Ravian zegt:

    “Weliswaar zou het een “lovenswaardig doel” zijn om het voertuigbestand uitstoot vrij te maken, maar daarvoor zou het aan infrastructuur ontbreken en ook aan de desbetreffende auto´s.”

    Das geen “lovenswaardig doel” maar gewoon een grote leugen, omdat elektrische auto’s helemaal niet “uitstoot vrij” zijn, sterker nog, ze stoten nog veel meer uit dan auto’s met een verbrandingsmotor.

    Een elektrische auto LIJKT enkel uitstoot vrij te zijn omdat de uitlaat van de elektrische auto zich ver weg in een elektriciteitscentrale bevind, alwaar vervolgens per gereden kilometer MEER uitstoot gegenereerd wordt dan wat een auto met een verbrandingsmotor per gereden kilometer uitstoot.

    En das slechts het topje van de ijsberg, want echte vakmensen hebben al lang berekend dat een elektrische auto nog voor dat deze in de showroom staat al MEER uitstoot veroorzaakt heeft dan een auto met een verbrandingsmotor gedurende het hele auto leven produceert.

    Het hele politiek correcte narratief aangaande elektrische auto’s is gewoon een GROTE DIKKE VETTE LEUGEN.

    Like

  8. Ton Ruygrok zegt:

    Vanmiddag bij npo radio1 ..
    Interview met eoa “bobodame” uit Luxemburg die de elektrische auto promoot voor de eu…..
    Op de vraag wat voor auto zij reed , was het antwoord een Benzine auto…., maar zei ze ik loop en fiets ook vaak….
    Je zou er bijna meelij mee krijgen…
    Ton

    Like

Plaats een reactie