De “hellenrit” van de burgemeester van Boostedt

Screenshot_298

(Door: Ulrich Exner – Vertaling: E.J. Bron)

Boostedt in de noordelijkste Duitse deelstaat Schleswig-Holstein gold als voorbeeldplaats voor de omgang met vluchtelingen. Veel mensen waren betrokken, ook de burgemeester. Nu klaagt hij over het slechte gedrag van migranten zonder perspectief om te blijven. Hij voelt zich in de steek gelaten door de regering van de deelstaat.

Hij was een van de eersten die geholpen heeft. Hij heeft zich verzet tegen het wantrouwen tegen alleen al de aankondiging dat er in zijn gemeente een vluchtelingenonderkomen zou kunnen ontstaan. Hij heeft ronde tafels georganiseerd en er met burgerbijeenkomsten aan bijgedragen dat Boostedt “in de vluchtelingenverzorging als voorbeeldobject” gold, zoals Hartmut Köning (foto) het zelf heeft uitgedrukt.

Drie jaar later is de onbezoldigde burgemeester van de gemeente Boostedt (district Segeberg) bitter teleurgesteld. Door het gebrek aan respect van de vluchtelingen, door lompheden, vervuiling en de ontbrekende integratie-wil. Maar ook door de regering van de deelstaat, door welke hij zich niet gepast ondersteund voelt.

“Wij inwoners van Boostedt worden door de deelstaat in de steek gelaten”, klaagt de christendemocraat König over de politiek van de christendemocratische aangevoerde deelstaatregering in Kiel. Voor zijn gemeente zou de omgang met de vluchtelingen intussen “een hellenrit” geworden zijn, zei de gemeentepoliticus tegen de “Welt”. Daarvoor had König de noden en de oorzaken van Boostedt uitvoerig in de “Kieler Nachrichten” omschreven.

Deelstaatregering: aantal vluchtelingen moet worden teruggebracht

Kernpunt van zijn kritiek is de in vergelijking met het begin van het vluchtelingenonderkomen duidelijk veranderde samenstelling van de mensen die in Boostedt zijn ondergebracht. Terwijl daar in het begin vooral integratie-willige gezinnen zouden hebben gewoond, zouden intussen ongeveer 800 van de 1200 bewoners meest mannelijke migranten zijn, die zonder enig perspectief om in Duitsland te kunnen blijven alleen maar op hun uitzetting of repatriëring zouden wachten. Hulpaanbiedingen zoals cursussen Duits zouden niet meer worden aangenomen, ook het voorheen voorbeeldige vrijwilligerswerk van talrijke burgers van Boostedt zou in elkaar gestort zijn.

“Ook al wordt dit door de deelstaat betwist”, aldus König, “heb ik het gevoel dat we hier een ankercentrum zijn. Een ankercentrum via de achterdeur”, waarin de vluchtelingen alleen nog maar hun tijd zouden uitzitten. Het aantal incidenten binnen het onderkomen zou net zo toegenomen zijn als het aantal burgers dat klachten indiende tegen het slechte gedrag. “Dat is je welkomstpolitiek”, zou hij vaak door medeburgers worden aangesproken, “en dat krijgen we er nu van.”

Het ministerie van Binnenlandse Zaken in Kiel wilde woensdag officieel eerst niet reageren op de uitspraken van de burgemeester. Een woordvoerder verwees echter naar gesprekken die in de afgelopen weken gevoerd zouden zijn. Een resultaat: het aantal in Boostedt ondergebrachte vluchtelingen moet komend jaar van op dit moment 1200 naar 500 tot maximaal 700 verminderd worden.

Bron:
www.welt.de
Door: Ulrich Exner

Vertaald uit het Duits door:
E.J. Bron
(www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in "diversiteit", "goedmenschen", "Incidenten", "Integratie", "Nuttige idioten", "Verrijking", "Vluchtelingen", "Weg met ons!", achterlijkheid, Afrika, Allochtonen, Arabieren, Arabische wereld, asielwaanzin, Barbarisme, christendemocraten, Criminaliteit, cultuurrelativisme, Derde Wereld, Duitsland, establishment, Eurabië, Graaien, Hypocrisie, Illegalen, Immigratie, Islam, Krankzinnigheid, kwaadaardige opzet, landverraad, Linkse christenen, migrantengeweld, Multiculti, Naïviteit, nieuw fascisme, onwetendheid, Overheid, Pacifisme, political correctness, politici, praatjesmakers, Rotzakken, tolerantie/intolerantie, verloedering, Volksvijandigheid. Bookmark de permalink .

15 reacties op De “hellenrit” van de burgemeester van Boostedt

  1. FLO zegt:

    Domme ingeslapen sozialistische ouwe lul,lekker zijn dorp opzadelen met asielzoekers , je zal daar maar een koopwoning hebben ,raak je aan de straatstenen niet meer kwijt

    Geliked door 3 people

  2. Frans Brassens zegt:

    Mijn commentaar staat al in de tekst:

    “Dat is je welkomstpolitiek”, zou hij vaak door medeburgers worden aangesproken, “en dat krijgen we er nu van.”

    Like

  3. jantjeuitnl zegt:

    Hij heeft er blijk van gegeven niet vooruit te kunnen kijken. Die vent moet aftreden en wel meteen.
    Hij heeft zijn plicht als burgervader niet gedaan en de burgers met ellende opgescheept. Zijn kop moet er, figuurlijk, af. Samen met al dat andere rapaille dat Europa in de ellende probeert te krijgen.

    Geliked door 1 persoon

  4. Pietersen zegt:

    Je wou zo graag vooraan staan om te helpen en nu zie je ellende op je af komen. Wel te laat Gutmensch.

    Geliked door 1 persoon

  5. Perfide Albion zegt:

    Dat had die linkse lijp al veel eerder kunnen bedenken en zien. Hoe lang zijn we nu al bezig met het thema immigratie? We praten toch geen poep? Of hoe zit dat?

    Like

  6. ReaGluurder zegt:

    2 jaar terug zag ik al een repo op de Duitse TV over winkels in Noord-Duitsland die de boel moesten barricaderen vanwege criminele “vluchtelingen”. Gewoon publiekelijk een Grote Muil opzetten tegen de veroorzakers van al deze ellende. Snoeihard op TV zeggen dat Merkel, Juncker, Timmermans en al die andere Lullo’s West-Europa VERKLOOT hebben! Beetje in de marge roepen is een gepasseerd station! Oh ja, ik vergeet Verhofstadt nog. Snel weer vergeten die engerd, kan er nachtmerries van krijgen. Alice Weidel; “‘ Dieses Land wird von Idioten regiert!!!

    Like

  7. scherpschutter1943 zegt:

    Indien gericht : “Vuur”.

    Like

  8. JHS zegt:

    Extreem genieten dit soort verhalen. Dit zijn de gevolgen waar door mensen die op realistische wijze naar dit hele gebeuren kijken voor gewaarschuwd is. Deze kop in het zandstekers krijgen nu wat ze verdienen. Dit “voorbeeld object” die eindigt in een “hellerit” , die enthousiast ondersteund werd door meneer de burgemeester en “talrijke burgers” draagt hopelijk een klein steentje bij aan de bewustwording van het nog slapende deel van de kudde. In Boostedt moet men niet zeuren. Ze hadden beter kunnen open staan voor de zgn. rechtse kritiek ipv. die mensen nazi’s en racisten te noemen. Boontje komt om zijn loontje.

    Geliked door 1 persoon

  9. Al wat langer denken er Duitsers zelf na.

    Like

  10. bedonderde burger zegt:

    Speciaal nog een keer, het lied uit 2016, voor deze burgemeester en zijn goede mensen die nu afhaken, misschien begrijpen zij het nu.

    Welkomstlied

    Welkom vluchteling
    Welkom in mijn land
    Sla mij mijn hoofdje af
    Ik heb toch geen verstand

    Welkom vluchteling
    Bekeer mij tot de islam
    En als ik dat verdom
    Slacht mij als een lam

    Welkom vluchteling
    Laat mij uw dienaar zijn
    Een leven in slavernij
    Dat lijkt mij heel fijn

    Welkom vluchteling
    Mijn vrijheid geef ik op
    Onderwerp mij aan uw wil
    Of schiet mij door mijn kop

    Welkom vluchteling
    Ik ben zo blij dat u er bent
    Lid van de goede mensen club
    Verwend en decadent

    Welkom vluchteling
    Mijn land is nu van u
    Ik lig hier in de zee
    Waarin ik verzuip nu

    Geliked door 1 persoon

    • Henk Beije zegt:

      Waarom verdedigd mijn overheid het land niet waar ik geboren ben ?
      Waarom schoot men vroeger iemand dood als hij illegaal de grens passeerde ?
      Maar de wet schrijft voor,dat de overheid mij als burger dient te beschermen,en dat doet ze niet,ze neemt de gelukzoekers in bescherming,en laat die van mijn belasting genieten,en dan mag zijn familie ook nog komen.
      Toch vraag ik mezelf af,wat zit hier achter, willen ze een moslim staat van mijn eens zo mooie Nederland maken,of willen ze ons ras vernietigen ?

      Geliked door 1 persoon

  11. Henk Beije zegt:

    Wat blijkt hieruit,bezin voor je iets begint !!

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie