Met een knipoog (satire/zwarte humor)

(Door: Drs. E.N. Schilder)

Mijn excuses, ik zit weer te genieten van een Highland Park 18 years Viking Pride en derhalve slaat mijn brein weer op hol. Ik excuseer mij derhalve bij voorbaat voor mijn níet ‘politiek-correcte’ uitingen van mijn (nog?) ‘vrije’ mening.

Allereerst vind ik de uitzending van Jeroen Pols en Willem Engel van afgelopen vrijdagavond wederom tenenkrommend… Schokkend te ervaren dat de anders zó scherpzinnige Jeroen Pols en Willem Engel tijdens hun vrijdagavond weekjournaal deze keer het verhaal van de, het zo goed bedoelende klimaattop in Dubai, helemaal verkeerd interpreteren… Zij stellen namelijk dat men in Dubai helemaal verkeerd bezig is door elke woning, auto en terras middels airco’s te koelen, maar begrijpen klaarblijkelijk NIET dat men in Dubai JUIST uitermate HARD werkt aan de afkoeling van de aarde… En dan NIET door geulen te graven voor zwarten in Afrika die daar zelf te dom en te lui voor zijn, maar gewoon door heel hard met airco’s de aarde af te koelen. Hoe kunt u de huidige afkoeling en de metershoge sneeuwval in bijna geheel Europa anders verklaren?

Tevens denk ik eindelijk te hebben achterhaald waar Alexandra van Huffelen geboren is. Ik acht het namelijk bewezen dat Van Huffelen in Noorwegen geboren is. Alleen dáár spreekt men namelijk nog over lelijke, gevaarlijke trollen die daar ooit woonden en een gevaar waren voor de kinderen en de mensheid. Mocht zij onverhoopt tòch een elfje zijn, dan is zij bij uitstek het lelijkste en kwaadaardigste elfje ooit. Niet te verwarren met het “donkere elfje”, dat valt onder de Brachycera. Echter vertaald naar *stront-Brachycera komt de overeenkomst met Van Huffelen wel weer geheel tot zijn (haar) recht.

Wat mij brengt bij een ‘belofte’ (ik waarschuwde daar slechts voor) die mij een aantal jaren geleden door iemand van een bepaalde groepering ooit mondeling is gedaan: “Als Baudet of Wilders iets overkomt door de al dan niet rechtstreekse demonisering of middels het inhuren van een hitman: dan wordt als tegenreactie actief ‘jacht gemaakt’ op Rosenmöller, Rutte, Kaag en Klaver”… Maar mag ik daar op persoonlijk verzoek ook Van Huffelen, De Groot, Kuipers, Ollongren en met terugwerkende kracht Paternotte, Christianne van der Wal en zéker ‘meneer’ TimmerGans aan toevoegen? Gewoon om het ‘politieke’ evenwicht een beetje te bewaren? Voor TimmerGans of Van Huffelen is uiteraard geen scherpschutter nodig. Die raakt een blind varken nog. Voor uitgemergelde mensen als Tjeerd de Groot, Paternotte en Kuipers met hun Dachau-lichamen moet echter een zeer goed getrainde sniper aan het werk.

Zoals gezegd, satire met enige zwarte humor (en inmiddels tòch een flinke dosis *hoop).

Door:
Drs. E.N. Schilder
(voor www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

5 reacties op Met een knipoog (satire/zwarte humor)

  1. jthanks2020 zegt:

    ..eenn vvlezje Tullamore Dew iz ok nie te verzmade hoorj,, ob z’n teid.. prjoosd!
    heern lijk, zoeen b beedje weg mei.. mijmeren, he.. alleen mijn tiebvaardighijd
    iz dan meestal wad minderj.. tsjeers.

    Geliked door 1 persoon

  2. 007lucia zegt:

    Schitterend hard om gelachen… i.d.d. het chemtrailen (wat nu na jaren ontkenning onder z.g. nu pas geïntroduceerde bijdrage aan klimaat beheersing valt ( tevens Genocide… maar goed daarover zwijgen we als het graf( pun intended) bestaat uit o.a. het terugkaatsen van het zonlicht om een niet bestaande global warming scenario tegen te gaan.

    ik verdenk ze echter van een nog gevaarlijker scenario
    dat ze enerzijds een mudflood aan het voorbereiden zijn
    anderzijds hebben ze een war on oxygen in the making
    Gates heeft een giga onzinnig plan om allerlei bossen te ontbossen
    dus dat worden kale vlaktes
    door de hoge energie prijzen
    worden bossen overal, so wie so bedreigd.
    Bomen weg… beetje veel regen… mudflood
    want geen wortelnetwerk om aarde vast te houden.

    Los daarvan bestaan er ook machines om CO2 uit de lucht te halen
    het beetje wat er nog resteert dan, na voorgaande acties
    dwz bomen zullen dood gaan, minder licht en tekort aan CO2
    einde verhaal…. bomen dood wij ook dood… we vergeten
    dat we 2 grote zuurstofbronnen hebben plankton in de oceanen
    en…. bomen..beiden worden nu bedreigd,
    we zitten al in een verminderd zuurstof scenario al een hele poos
    daarom zijn er ook veel meer longgerelateerde doodsoorzaken
    bij mijn weten zekerde laatste 10 jaar

    Ik denk dat het beste geschenk aan de wereld een paar dozijn sluipschutters met zilveren kogels zou zijn, want daarmee doodt je ook het kwade wat gestalte heeft gekregen in duistere mensen, met teveel macht en geld

    Geliked door 2 people

  3. Blaffertje zegt:


    Geweldig👍🏻

    Like

Plaats een reactie