‘NS verdiende 2,5 miljoen aan Jodentransport’

Screenshot_23

UTRECHT –  De Nederlandse Spoorwegen hebben omgerekend 2,5 miljoen euro verdiend aan de transporten van Joden naar Kamp Westerbork en de Duitse grens. Voor elke rit stuurde het spoorbedrijf een factuur naar de nazi’s en als die niet op tijd betaalden, volgde een aanmaning. In totaal stuurde de NS dertig rekeningen.

Dat blijkt uit een reportage van het televisieprogramma Brandpunt, die dinsdagavond wordt uitgezonden. Het programma baseert zich op een document dat opgeslagen lag in het Nationale Archief van Washington in de Verenigde Staten.

Lees verder>>>
(h/t “Katan”)
De Telegraaf

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in Graaien, Holocaust, Hypocrisie, Joden, Nederland. Bookmark de permalink .

10 reacties op ‘NS verdiende 2,5 miljoen aan Jodentransport’

  1. Tom Hendrix zegt:

    Triest! Hieruit blijkt maar weer, dat de Romeinen gelijk hadden met hun uitspraak: “pecunia non olet”. Als er maar verdient kan worden, dat is het adagium waarvoor alle moraal schijnbaar dient te wijken. Kijk maar naar Bea Bilderberg en familie, slijmen bij het vreselijke bewind in SA om HUN BELANGEN ÖLIE”< veilig te stellen. Principes ingewisseld voor GELD!

    Like

    • Igor zegt:

      Helemaal met je eens Tom. Ik snap er nog steeds geen hol van dat die lui geen schaamtegevoelens hierover hebben, maar ja met een moeder als Bea krijg je die gevoelens ook niet.
      Een keiharde tante.

      Like

  2. Jules Vismale zegt:

    Juist op 27 januari 2015, als wordt herdacht dat Auschwitz 70 jaar geleden werd “bevrijdt” door de Russen, was het ook 26 jaar geleden dat de Twee van Breda; Franz Fischer en Ferdinand Hugo aus der Fünten, werden vrijgelaten hoewel er veel protesten waren tegen hun gratie. Aus der Fünten had in 1943 meegeholpen om ongeveer 1200 joodse patiënten en 50 personeelsleden van ‘Het Apeldoornsche Bosch’ op te pakken en te deporteren naar Auschwitz waar ze allemaal omkwamen terwijl Fischer verantwoordelijk was voor de deportatie van 12.000 joden uit Den Haag. Zowel zij als de overige Duitsers (niet alleen de SS en de Gestapo) hadden daar nooit zoveel succes in gehad als zij niet door duizenden Nederlandse politieagenten, ambtenaren en spoorwegpersoneel waren geholpen zodat ongeveer 102.000 Nederlandse joden in de vernietigingskampen werden vermoord, bijna 80% van alle joden in Nederland!
    Zo ben ik in 2004 zelf eens naar Auschwitz-Birkenau en Treblinka afgereisd, voelde dat de dood daar nog rondhing en ik rook in het laatstgenoemde kamp, thans een open plek met 17.000 stenen met de namen van Europese steden daarop waar de joodse familie’s werden uitgeroeid, nog de brandlucht van alle 750.000 joden die daar werden vergast en gecremeerd!

    Like

  3. leefbarbaar zegt:

    Dit klopt en is al jaren bekend.
    Ambtenaren. De zeer kwalijke rol van de ambtenaren blijft onderbelicht. 90% was de bezetter ter wille en werkte voor de bezetter.
    Aan de ene kant was het onmogelijk zware stap om ontslag te nemen, want uitkeringen en alternatieven waren er nauwelijks. Aan de andere kant heeft de ambtenaar dus alles gedaan, wat onmenselijk en onwenselijk was.
    En natuurlijk zaten er ook in het verzet, maar de meesten kozen voor hun brood en vergaten dat ze mensen waren. Zodoende spoorden ze de Joden op, zetten hen op de trein en zorgden dat formeel alles netjes betaald werd. Bovendien gingen de Joden naar een werkkamp en “hadden ze het zelf er naar gemaakt, door rijk te zijn dus….” .
    Zo werden alle Joodse bezittingen netjes afgepakt, Jan-met-de-Pet werd naar Duitsland gestuurd om te werken, alle land en tuinbouwproducten in beslag genomen, propaganda werd volkomen en waterdicht, belastinggeld naar de bezetter toe, de hele kust volgebouwd met bunkers. Enz.
    En na de oorlog bleven de ambtenaren zitten en vele gingen door met Joden pesten en geld verduisteren.
    Dus het is geen nieuws dat een treinkaartje voor Jodentransport gewoon betaald werd. En betaald werd door de bezetter met geld van de belastingbetaler.
    Het is schandalig en smerig en de ambtenaren, doen het nu weer. Want om hun baan niet te verliezen en pensioen niet op de tocht te zetten, schrijven ze valse rapporten (Nederland wordt veiliger), heulen met de vijand (Brussel brengt ons welvaart), helpen de bezetter (500 mosketen en het einde is nog niet in zicht) en schijten op de grondwet (autochtonen hebben minder rechten en meer plichten dan allochtonen) en bepalen het nieuws en knijpen de bevolking uit en nimmer zijn ze ergens schuldig aan, want het moet van de leidinggevenden.
    Maar er zijn ook goede ambtenaren?? Ja, er zijn ook goede moslims, maar dat is allemaal theorie.
    Met onze ambtenaren kan iedere bezetter met ons doen wat ze wil. Of het nu de elite is, de Bilderbergers, de moslims, de Europeanen, de Duitsers, we hebben weinig geleerd van de vorige bezetting.
    Neem ambtenaren hun godstatus af, vooral de hogere ambtenaren.

    Like

    • Tom Hendrix zegt:

      @leefbarbaar: 08.53. uur. U vat terecht “de koe bij de horens”. Al zou de PVV 80 zetels bezetten in de 2e kamer, dan zitten WE nog met een vrijwel geheel ROOD ambtenarendom. En ze zullen verdommen om hun werk te doen, ze zullen de PVV het werken onmogelijk maken, daarvan ben ook ik overtuigd. Inderdaad ze moeten van “hun hoge troon”, gestoten worden, zeker de zogenaamde hoge ome’s op de departementen in Den Haag!

      Like

      • leefbarbaar zegt:

        @Tom Hendrix,
        op dit moment werken er honderden ambtenaren mee aan fraude. Dat gaat van het vervalsen van rapporten, maar ook het overmaken van geld naar rekeningen waar het niet voor bedoeld is. Want als een wethouder fraudeert moet een heel team van ambtenaren het uitvoeren. Ze weten ook van een miljoen zaken, die ze zouden moeten melden, maar doen dat niet.
        Persoonlijk vind ik dat er iedereen week 1 ambtenaar aan de schandpaal moet en op staande voet ontslagen moet worden. “De Dorknoper van de week”, hij/zij die betrapt is op het uitbetalen van valselijk ingediende declaraties, of die kans zag deze week maar 1 uur te werken in plaats van de verplichte 36 uur.
        Kijk ook naar Brussel, daar alleen zitten er duizenden verkeerde dingen uit te voeren.
        Iedere ambtenaar een jaarcontract en alleen bij bewezen geschiktheid verlengen en geen ambtenaren meer die lid zijn van een politiek partij. Ze moeten voor ons aan de slag. Niet voor god, partij en hebzucht.

        Like

  4. Petrossa zegt:

    gister OogOpMorgen radio 1: “Is toch beter dan als de NS het gratis deed……….” Zucht. NPO is echt volstrekt van de realiteit losgezongen

    Like

  5. sprx zegt:

    Dan heeft de NS de nazis dus een behoorlijke poot uitgedraaid, en kon dat geld dus niet meer bijdragen aan de oorlog inspanning .

    Like

  6. Jules Vismale zegt:

    Thans lijkt de NS “spijt” te hebben over hun collaboratie met de Duitsers tijdens WO II daar zij toen 107.000 Nederlandse joden hebben getransporteerd naar Duitse concentratiekampen zoals Auschwitz-Birkenau, Sobibor, Mauthausen, Bergen-Belsen enz.! Lees maar hoe dit pas 73 jaar later werd bewerkstelligd!

    NS betaalt schadevergoeding voor Jodentransporten tijdens Holocaust

    De NS gaat slachtoffers en nabestaanden van de Holocaust die met zowel passagiers- als goederentreinen van de organisatie zijn vervoerd een fikse schadevergoeding betalen, maakt NS-topman Roger van Boxtel dinsdagavond bekend in het programma Nieuwsuur.

    “We hebben besloten om hier geen juridische zaak van te maken”, zegt Van Boxtel in Nieuwsuur. De NS stelt een commissie in die gaat uitzoeken welke mensen een vergoeding zullen krijgen en op welke manier. Dat ze daar zeker driekwart eeuw mee hebben gewacht kwam vast ook goed uit omdat er thans nauwelijks nog overlevenden zijn van die transporten!

    Tijdens de Tweede Wereldoorlog werd de NS door de nazi’s gevraagd treinstellen beschikbaar te stellen en een dienstregeling op te stellen (en daar werkten vele duizenden Nederlandse politieagenten, ambtenaren en spoorwegpersoneel heel braaf en trouw aan mee!)om mensen naar concentratiekampen te kunnen vervoeren.

    De NS heeft zeker 2,5 miljoen euro aan de transporten verdiend. In 2005 heeft het bedrijf al schuld bekend (gaat de NS hierna OOK nog spijt betuigen om het feit dat in de huidige maatschappij talloze reizigers vaak ook als vee worden vervoerd in overvolle treinen, dat er grote vertragingen zijn, ze nog veel meer treinen willen laten rijden op het Nederlandse spoorwegennet dat dit allang niet meer aankan en dat talloze historische en moderne stations een ware nachtmerrie zijn geworden door de overdreven modernisatie?) en excuses aangeboden. Sindsdien steunt de NS meerdere projecten voor het herdenken van de slachtoffers.

    Salo Muller heeft zich jarenlang ingezet voor een schadevergoeding van de NS. Hij zegt in het programma dat hij niet had verwacht dat de het bedrijf dit zou doen (de Duitse Wehrmacht kon ook meer dan 50 jaar ongestraft blijven daar alle oorlogsmisdaden toen alleen maar aan de SS, SD en de Gestapo werden toegewezen en er jarenlang werd beweerd dat de Wehrmacht “schone handen’ zou hebben!) en zegt er erg tevreden mee te zijn. Ook zijn advocaat Liesbeth van Zegveld zegt in Nieuwsuur dat de aankondiging van de NS als een verrassing komt.

    Muller verloor tijdens de oorlog zijn beide ouders. In 1941 werden de ouders van Muller door de NS naar Westerbork vervoerd, waarna ze naar concentratie- en vernietigingskamp Auschwitz werden gebracht. Daar werden ze vermoord.
    Laten ze anders maar hier in Europa al die linkse bestuurders en radicale moslims in volle veewagons stoppen, op transport zetten en dan het liefste richting Timboektoe, Verweggistan, de Noordpool en de Zuidpool welteverstaan!

    Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s